Vilken runda...

Efter en förmiddag i skolan med PM-plugg blev jag så less på regnandet att jag bestämde mig för att ta en shopping-runda på stan. Lite födelsedagspresenter liksom :)

Sagt och gjort, i ösregnet gick jag ner, med paraply förstås. Köpte mig en skjorta och en slips och lite småtrams. När jag bestämde mig för att jag var färdig upptäckte jag att jag hade lämnat mitt paraply nånstans. Vilket skit. Blev till att köpa ett nytt. Tro fan om det när jag då går hem inte ens regnar. Inte ens en droppe. Så fick inte ens använda mitt nya paraply. Köpte förresten nya kostymbyxor också. Dressmann är bra för sånt där krams som man inte vill lägga mycket pengar på. Kavaj är en grej som man gärna lägger pengar på men kostymbyxorna känns mer som en grej man lika gärna kan snåla med.

Hur som helgen hoppas jag blir lugn. Har varit mycket olugnt den senaste tiden. Tror kroppen kan må bra av att slappa hemma. Kanske köpa hem lite chips och se en film. Ja, så får det bli. Imorrn ryktas det om bra väder. Tycker jag låter mycket lockande. Sol och över 20 grader bör betyda att jag tar en bok, filt och lägger mig i gräset utanför huset. Eller nån annanstans. Utomhus ska jag vara iaf.
Hm, nu var det det där med chipsen. Får nog ta en liten promenad till ICA och inhandla lite. Bra helgsnask. Hittade en köttbit i frysen som nog är kvar sen mor o far var här. Det blir en bra middag. Hoppas bara det går nån bra film på tv. Annars får man väl tanka någon. Så är det att vara ungdom idag.

Ha en bra helg!!

O.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback