Fy så givande...

Idag hade jag seminarium. Eller case-tillfälle 1 som det hette. På måndag är det tillfälle 2. Det hela gick ut på att vi var indelade i grupper med ett flertal olika mer eller mindre relevanta roller vid ett företags väg mot konkurs. Dvs fordringsägare, kronofogdemyndighet, gäldenär osv. En uppgift som skulle kunna vara riktigt bra om våran lärare också varit bra. Hur som helst hamnade vi nog i den sämre halvan. Halva klassen var på förmiddan och andra på eftermiddan. På sätt och vis var det nog tur. Vi var inte jätteförberedda men det visade sig att väldigt många var sämre. Det var sex grupper. En grupp som var riktigt duktiga, vi som kände oss riktigt dåliga men tydligen var vi ganska okej. För det var bara vi och den gruppen vi tyckte var bäst som klarade sig undan någon restuppgift inför tillfälle 2 på måndag. Då går vi vidare från konkurstillfället till eventuell utdelning i konkursen.
Visst låter det roligt?? Oh well. Nästa torsdag är det tenta också. Puh.

Men nu är jag "ledig" resten av denna veckan. Dock något att syssla med i princip varje dag. Imorrn blir det nog, tro det eller ej, lite plugg, försök att få till några bra mejl till chefer på skolan angående konferensen, styrelsemöte på eftermiddan. På torsdag blir det nog också lite plugg och jobb med konferensplanering men hela lunchen spenderas också på skolan med att sälja biljetter till julsittningen. På fredag är det caseplugg med min grupp hela dagen (9-15) kort paus för biljettförsäljning till sittningen och sen klockan 17 ska jag och sju till från linjeföreningen vara på Kåren för att slava (jobba) där hela natten. Är diskokväll så jag hoppas det ska komma hyfsat mycket folk och att det blir roligt. Jag har aldrig gjort det förut så det känns verkligen kul att få prova på.

Så där har ni mina närmsta dagar. Mycket roligt att sätta tänderna i. Med lite tur så ska jag lyckas planera in någon förmiddag med träning också. Fast inte imorrn. För jag är förkyld och då ska man inte träna. Har jag hört.

O.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag som är elitidrottare (har jag hört ;) vet att om du är snuvig o lite ont i halsen bara så är det koolugnt att träna :) Har du feber, eller trött i kroppen. Så att du känner att du är tröttare än vanligt alltså, då ska du INTE träna. Då spelar det ingen roll om du har ont i halsen eller inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback