Mycket att tänka på... och göra

Sitter (läs:ligger) hemma i soffan efter en faktiskt ganska skön måndag. Helgen gick toksnabbt och helt ärligt så måste man nog säga att helgen inte gjorde en särskilt utvilad. Trots att det inte blev något festande så gjorde pluggkravet (tenta på torsdag) och att det är en hel del bollar i luften samtidigt att nattsömnen avbröts ett antal gånger då man kom på något man "måste komma ihåg till imorrn". Eller svårt att somna för att man glömt bort vad man skulle komma ihåg. Det är sjukt mycket just nu men på något sätt är det ändå roligt. Och jag intalar mig också att det från och med idag blir mindre och mindre fram till jul. För idag hade jag seminarium. Caseseminarium. Och det gick bra. Eller bra och bra, min grupp behövde inte göra mer än bjuda på ett företag. Vilket tog oss 3 minuter av de 3 timmar som seminariet höll på. Skönt för oss. Men många grupper som fortfarande var riktigt dåliga och oförberedda.


I morrn har jag möten hela eftermiddan. Förmiddan ska jag spendera med att jaga rätt person på skolan för att boka en möteslokal till ett möte på torsdag eftermiddag. På onsdag har jag föreläsning på förmiddan. Eftermiddan ska jag plugga. Det måste jag. Herregud vad jag inte haft tid att plugga till denna tenta. Jag har sjukt svårt att se hur jag ska kunna klara den med den tid jag lagt ner, och kunnat lägga ner, på den. Oh well. På torsdag förmiddag är det tenta och alltså möte på eftermiddan.
Nästa kurs startar tisdag om en vecka. Tack och lov är det bara en gruppuppgift som ska göras klar innan jul i den kursen. Tentan och seminarium är efter nyår. Fasen det är snart jul. Och mitt i denna uppbokade period ska jag hinna med att sälja sittningsbiljetter. Ha roligt. Fast det sistnämnda blir nog inte så svårt. För roligt har jag även när det är mycket att göra.


Nu har jag ett enormt sötsug. Fast egentligen vet jag inte vad jag är sugen på. Men jag ska inte ge mig ut för att inhandla något. För det är svinigt kallt, -13 grader för att vara exakt. Brr. Så de högskolepoäng jag säkrade idag får helt enkelt klara sig utan att bli firade.


O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback