Woopidoo

Idag kom det så äntligen. Resultatet från tentan i Beskattningsrätt. Eller än är det inte officiellt. Resultatlistan måste skrivas under av läraren innan det läggs in i LADOK-systemet (betygsystemet på mdh.se). Men vi kunde ändå kika på listan på akademins expedition. Och jag kan inte vara annat än nöjd.
Efter bara 3,5 dagars "tentapluggande" skrapade jag ihop 52,5 poäng. Max var 60. Så jag är sjukt nöjd. Gränsen för VG gick vid 48 så det var ju riktigt bra. Jag är som sagt riktigt nöjd.

Lokalansvariga på skolan ville skjuta på vårat möte angående konferensen en vecka. Suck. Jag svarade med ett snällt mail med ett par stora frågor som det är viktigt att vi får svar på så snart som möjligt. Jag hoppas på mycket positivt svar imorrn eller på måndag. Det vore mycket bra! Det är ju för tusan bara tre månader kvar tills konferensen. Tiden går så snabbt. 1 månad, ungefär, kvar till jul. 2 månader, ungefär, kvar till ÅRE. Mycket att se framemot. Jag kan knappt bärga mig.

Har löst lite andra logistiska problem också. Jag åker hem till Örnsköldsvik för julfirande direkt efter våran sista föreläsning i Eskilstuna för denna termin (21/12). Landar på härliga Gideå strax efter 21. Om det inte är snöstorm förstås. Då är jag glad om jag kommer hem överhuvudtaget.
Då jag har ett seminarium redan den 4/1 måste jag återvända mot Västerås den andra eller tredje januari beroende på hur vi ligger till. Och sedan är det tenta den 13/1 och sen fyllar mamma 50 den 16/1 så det blir en hel del flängande. Och för att jag ska få ner mina skidor innan jag åker upp till Åre så löste jag det hela med att jag tar bil ned till västerås innan seminariet och tar upp den när mor fyller år. Och som det verkar har jag efter den tentan "lov" fram tills Åreresan så då kanske jag blir hemma ett tag. Och eftersom mina skidor då befinner sig i Västerås måste jag ju till Västerås innan jag åker till Åre. Haha, snacka om att jag har rört till det för mig själv men jag vill inte missa tågresan upp. Tänk dig ett gäng glada och familjära vänner som fyller två kupeer på nattåget och snackar hela vägen upp. Tåget går ju raka spåret (hahaha) mellan västerås och åre också. Det blir grejer det!

Ha det bra!

O.

Kommentarer
Postat av: M

då måste vi ha roadtrip!

Postat av: Oscar

Åh, ja! Var ska vi åka??

2010-11-18 @ 20:51:55
URL: http://oscarfager.blogg.se/
Postat av: E2

Vill bara dela med mig av min erfarenhet av att Johan Hult lägger föreläsningar tätt innan jul..



Förra året hade vi föreläsing den 22/12, och vad händer??



Självklart dyker den j*veln inte upp!!! (Jag hade kunnat åka hem till Småland typ en vecka tidigare!



Hoppas det går bättre det här året ;)

2010-11-18 @ 21:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback