Skrattar hela vägen till banken.

Idag på nyheter både här och där gör de stor sak av budgeten som regeringen kommit fram till. Inget ont om den, jag har ingen aning om hur den ser ut och ska jag vara ärlig bryr det mig inte mycket alls. Jag vet bara att den är bättre än de alternativ som finns.
Däremot kan jag inte låta bli när jag hör nyheterna skråla om vilka som tjänar mest på denna budget. Pensionärerna och studenterna. Pensionärerna får sänkt skatt. Good for them. Och då undrar man ju såklart hur vi studenter blir "vinnare". Jo, det är genom att vi får låna 500 kronor mer i månaden. Haha, vi är alltså vinnare eftersom vi får låna mer pengar. Det känns ju alldeles förträffligt... typ...
Det känns lite dumt att få det att framstå som att studenterna gynnas när det ju är vi själva som får betala denna "reform". Det är typ som att säga att tandläkarbesök ska omfattas av allmänna vården men att de som besöker tandläkaren får betala en avgift motsvarande besökets kostnad. Gärna med lite ränta också. Haha, ja du, det är bara att le och se glad ut. Jag är till och med lite osäker på om vi studenter verkligen behöver mer pengar att röra oss med. Självklart kommer även de 500 kronorna att gå åt men jag klarar mig förmodligen lika bra nu som jag kommer göra i januari.

Aja, nu har jag städat, haft förmiddagsföreläsning i Eskilstuna vilket innebär uppstigning 6.20. Tack och lov så är det faktiskt den enda föreläsningen denna veckan så jag har i princip helg nu. Lååååååånghelg.

Ikväll blir det dock fotboll. Tror jag. Om jag kommer ihåg alltså.

På fredag är det sittning. Bad Taste-sittning. Kommer bli awesome.

Åh, en annan rolig grej. Jag har en ny favoritbusschaufför nu. En av de som kör mellan Eskilstuna och Västerås. Högskolebussarna har ett stopp på vägen "Kvicksund". När vi åkte från Eskilstuna ropar han i högtalaren; "Är det någon som ska av i Kvicksund?". Ingen svarar men busschauffören är inte nöjd där, han tänker att det kanske finns internationella studenter så han säger "Quicksand.... (varpå bussen börjar skratta och chaffisen tillägger;) eller nåt..." Haha, han är min favorit :)

Ha en bra dag!

O.

Kommentarer
Postat av: E2

Hahahha, miin med! =) Han förgyllde verkligen dagen!

2010-10-13 @ 07:38:33
Postat av: Sandra

Ja det är bara att gratulera till att vi får låna mer. Herregud säger jag bara.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback