Soran Soran Soran.

Igår kväll var Soran Ismail på Kåren och körde stand-up. Det var grymt kul och jag skrattade som tusan. Han var riktigt duktig på att i allt det komiska och skämtsamma hela tiden hålla en tänkvärd och seriös tråd. Det bästa med stand-up tycker jag är när de lyckas med just det. Att hålla sig till viktiga samhällsproblem men ändå på ett skämtsamt sätt. Aja, han var helt klart värd de 150 kronorna och nu hoppas jag att detta blev en succé för Kåren och att det kommer mer sånt här. Antingen med mer stand-up men ännu roligare vore ju om de började ta hit band igen. För typ 6-7 år sedan hade man grymt mycket spelningar och i taket inne i pubdelen finns takplattor som flera av dessa band gjort. Allt från Thåström, Takida, Håkan Hellström osv. Men av någon anledning slutade man med detta. Hoppas de kan ta upp det igen. Alltså få hit artister på uppgång för de som redan slagit igenom skulle nog kosta lite för mycket. Men det är alltid kul att sitta i puben och titta i taket och förundras över hur de lyckades få dit alla. Till "lilla" Kåren i Västerås.

Det var hur som helst en rolig kväll. Idag får jag se vad Västerås bjuder på. Tror det kan bli utgång men vi får se vad som händer. Är faktiskt väldigt länge sen jag var ute i Västerås på nån annan "klubb" än Kåren. Så det kanske börjar bli dags att besöka Blue Moon Bar snart igen. För Pluto (wannabe-sthlm---), Konrad (bond-stället), SILK (aka Slisk) känns inte så intressanta. Annars är det väl mest pubar och barer här i Västerås men som sagt får se vad kvällen bjuder på.

Trevlig helg, sup och svälj :)

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback