You are fired!

Spottar ur mig inlägg nu känns det som. Men detta blir kort. Och innehåller två delar.

Först vill jag både hissa och dissa att träna på morgonen. Det är fantastiskt härligt att komma hem innan 11 och ha klarat av träningen. Däremot blir man inte så effektiv därefter. Jag har fortfarande bara ätit frukost eftersom hungrig är något man verkligen blir av det. Ska strax ta en lång och varm dusch. Och därefter är ju tanken att jag ska sätta mig och plugga. Och vid 16 är det möte. Woopidoo.

Nummer två som jag vill ta upp idag är lite politisk och en fundering över hur samhället funderar. Försvarsmakten har nu avskedat ett antal anställda för att de inte kan tänka sig att tjänstgöra utomlands. Okej, det handlar om en rejäl inriktningsförändring och omorganisation för försvaret men hur folk kan bli upprörda över detta förstår inte jag. Det är som om en undersköterska inte skulle vilja tvätta någon som inte själv klarar det. Det är som att en polis inte skulle vilja köra polisbil. Det är som att en lärare skulle vägra att ha utvecklingssamtal. Det är som att en städerska skulle vägra att rengöra toaletter.
Vem som helst förstår ju att om detta skulle ske på någon av ovannämnda arbetsplatser skulle det inte funka att ha de kvar. Så när nu Försvarsmakten mer riktar in sig på utlandssinsatser är det väl inte mer än logiskt att de som inte kan tänka sig att utföra dessa arbetsuppgifter får börja jobba nån annanstans?!
Det är ju precis på samma sätt som när alla företag gick över mot datorer istället för skrivmaskiner och allt annat man gjorde då. Då erbjöds anställda att få gå en datorkurs. Vissa ville inte det och se vad som hände, de blev av med jobben eftersom deras kunskaper inte längre behövdes.
Så varför är det fel att avskeda folk som inte vill utföra sitt företags arbetsuppgifter??

O.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

baaah! vet du inte vad zumba är?! sök på youtube, det finns en reklam som brukar gå på tv om det... Det är typ samba nästan :P hehe... För att man ska bli fit for fight helt enkelt ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback