Du är min oxfilé...

Okej, jag har några punkter att ta upp nu.

Jag börjar med gårdagens tv-program. Idol var som det brukar vara. Intressant utan att egentligen vara det. För det börjar bli lite förutsägbart att de som blir piskade av juryn är de som går vidare. Finns ändå några som verkar ha lite talang. Självklart hoppas jag att någon av de härliga norrlänningarna går segrande ur striden :)

Sedan var det Berg flyttar in. Ett program jag sällan brukar bli fångad av. Men denna gången var det riktigt bra. Hur hon lyckades få Gunde Svan att både vara lite personlig men ändå sådär härlig som han brukar vara. Det var en positiv överraskning.
Därefter var det såklart dags för Kungarna av Tylösand. Och det programmet blir man alltid lika "imponerad" av. Vad är det för nötter de har lyckats hitta? Har de lyckats hitta Sveriges dummaste eller finns det många fler med samma IQ-nivå? Hur som helst så älskar jag programmet och kommer vägra missa ett enda avsnitt! För er som inte insett hur bra detta program är eller kanske inte ens sett ett avsnitt. Gå in på kanal5play och ta en titt. Ni kommer bli besvikna men förmodligen ändå behöva se ett avsnitt till och sedan ett avsnitt till osv...

Idag ska jag ge mig i kast med plugg eftersom jag igår "glömde" att läsa ett kapitel. Blir alltså två idag. Förkylningen är kvar men en promenad lite senare lär ju visa om det är en förkylning som inte vill ge sig. Hoppas på det motsatta. Ett plus dock. Jag har träningsvärk i magen av allt hostande. Kanske superformen bara går att få genom en rejäl förkylning?!

Sedan var det oväntat mycket aktivitet här på bloggen igår/imorse. Trevliga kommentarer är alltid välkomna men jag blir alltid lika fascinerad över hur ni hittar hit?!

Och att få en kommentar på ett inlägg som är 2,5 år gammalt är roligt. Bringing back some memories. Kort sagt så fick jag en kommentar på ett inlägg från min backpacker-resa våren 2008. Personen tyckte det var roligt skrivet och kul att få se lite "annorlunda" grejer. Jag undrar lite över dessa annorlunda grejer. Tyckte vi gjorde en hel del turistgrejer "som alla andra". Men men jag fick iaf lite minnen och ressuget ökade verkligen.


Rafting på Borneo, Malaysia. En fantastisk upplevelse :)


Ett väldigt litet "hotellrum" nära centralstationen i Bangkok, Thailand. Det gav klättra på väggarna en helt ny betydelse.


Lamai Beach, Koh Samui, Thailand. Enormt vit sand. Härlig strand. Men vi var där under lågsäsong så högsäsong är det förmodligen lika mysigt som i en sillburk...


Njuter i havet i Nha Trang, Vietnam. Det var så härligt så det dröjde bara 1,5 år innan jag december 2009 låg och guppade där igen. Aaaah...


I Cu Chi-tunnlarna utanför Ho Chi Minh City/Saigon, Vietnam. Extremt trångt, mörkt och vi valde till guidens förskräckning (han blev nog lite imponerad också) att krypa hela vägen. Resten av gruppen valde att lämna vid första möjliga utgång.


Utanför Angkor Wat, Kambodja. Imponerande stort. Vi som hade tänkt en promenad tackade högre makter ett antal gånger över att vi lät oss bli övertalade av en lokal mopedchaffis att köra oss runt stället. Pålästa som vi var trodde vi det rörde sig om en byggnad. Kan väl säga att det var något fler. Det var också extremt varmt...


Avslutade med några lyxiga dagar vid Khao San Road, Bangkok. Pool på hotelltaket. Massage och en hel del shopping.

Jaha, och vad ville jag då få ut av denna bildkavalkad. Jo, att få er lika ressugna som jag. Och att inte vara den enda som gräver ner mig i skolböcker för att försöka glömma att jag inte kan åka... Bah.

O.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ååh det är inte utan att man blir riktigt sugen på att åka dit igen :D Hade vi varit fräcka skulle vi ha tagit kort på "flugornas herre" om du minns honom :S


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback