Nollningen är över för i år.

Så var sista festkvällen under dessa två veckors nollning över. Det har blivit väldigt många av det slaget men ack så roligt det har varit. Så för att inte behöva rabbla allt som hänt sedan mitt senaste inlägg väljer jag att hålla mig till gårdagen.

Det var studentolympiad nere i centrum. Vi fick precis ihop till ett lag med tappra deltagare som kämpade väl och jag tror vi hade ganska roligt trots att det inte gick så bra resultatmässigt. Inför det avslutande lådbilsracet genom centrum var vi sist av de 12 deltagande linjeföreningarna. Men de gjorde en stark insats och blev femma i mål. Vilket får ses som klart godkänt. När jag var "Nolla" vann vi hela olympiaden och ifjol har jag för mig att vi blev fyra så vi håller standarden uppe får man nog säga.
På kvällen körde vi förfest i Folke (studentboende) på en balkong. Det blev många goda skratt, mycket drink games och trevligt sällskap. Därefter traskade vi iväg till Kåren och dansade lös ganska ordentligt. Ekonomerna ägde scenen och när kvällen var slut var man inte bara lite trött i benen. Oturligt nog regnade det när alla gick hem så kom hem ganska blöt men stöp ganska snart i sängen. Fram tills nu har jag fortfarande inte gjort mer idag än flyttat mig och täcket från sängen till soffan. Men nu börjar magen säga att den är hungrig och jag har ingen mat hemma... Attans...

Och sen till en både rolig och tråkig grej som hände under olympiaden igår. En av våra deltagare i Sumo-wrestling föll och gjorde illa nacken lite så fick åka ambulans till sjukhuset men var ingen större fara men nackskador ska ju alltid hanteras varsamt. Detta skedde precis intill valstugorna på torget och medan hon låg där och vi andra föstes bort (förutom några sjuksköterskestudenter) kommer såklart vänsterextremister och har en manifestation precis bredvid henne (Revolutionära fronten), 8-10 poliser snurrar också runt mitt i spektaklet. Men vi andra fick oss ett gott skratt när en av Socialdemokraternas valarbetare kommer från stugorna, förmodligen bara för att kolla om hon kunde hjälpa till men på några meters avstånd såg det ut som om hon gick fram till den skadade med ett par broschyrer och försökte värva hennes röster. Vi skrattade lite smått åt hur desperata de har blivit.
Men hon var ändå en av de äldre som passerade som skötte sig väl. Många andra (ej valarbetare) vuxna som går förbi precis där de ligger och ska blänga rakt ner på stackaren. Sånt gillar jag inte. Måste man vara så jäkla nyfiken att man ska behöva blänga på en skadad genom att ställa sig och titta rakt ner på personen?!

Nej, om jag skulle ta och styra upp denna dagen. Har en hel del städning att ta tag i också. Och tvättid om typ tre timmar. Mitt hem ska förhoppningsvis idag gå från festlokal till bostad. Vad tror ni om det?

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback