Plugg, innebandy, slapp...

Okej, igår skulle det bli fest. Det blev fest men kanske inte som det var tänkt. Började med lite förfest här hemma hos mig och längre än så kom vi inte. Efter 3-4 timmar insåg vi att vi var alldeles för trötta för att bege oss ut på krogen. Så vi satt någon timme till och såg en film samtidigt som vi körde spotify. Lite youtube och sen var den kvällen över... Ganska skön kväll ändå. Jag är nöjd.

Idag blev det istället fem timmars kursboksläsning. Extremt ointressant. Men jag hade fuskat både fredag och lördag med mitt ett kapitel om dagen så det var bara att bita i det sura äpplet. Jag inser också att det kommer gå åt helsike nästa vecka också. Imorrn har jag föreläsning i Eskilstuna 8.15-12. Är tillbaka i Vässan till 13. Då ska vi sitta med inlämnings-/gruppuppgiften ett tag innan man får gå hem. Förmodligen tröttare än tröttast. Och att man då ska lyckas läsa ett kapitel på 100 sidor känns som en omöjlighet. Det blir istället förmodligen att läsa kanske ett tag och sedan jobba ikapp det under resten av veckan.

När jag var klar med dagens plugg var det så vältajmat att det bara var att traska iväg till Kristiansborgshallen för att se damernas elitseriematch i innebandy mellan Rönnby och Örnsköldsvik. Rönnby är visst regerande mästare och Örnsköldsvik är bottentippade i år. Men det var en riktigt kul match. Det stod 4-4 efter två perioder men i den sista orkade inte Övik riktigt med utan Rönnby vann med 7-4 men det kändes ändå som att om Övik kan fortsätta spela såhär behöver de då inte oroa sig över att hamna bland de sista. Som sagt roligt att se. Synd att de bara besöker Västerås en gång om året.

Well well. Tog mig hem. Käkade middag. Glömde att jag behöver matlåda imorrn så det får bli en kårbaguette imorrn istället. Slöat med tv. Åter fallit för "How I met your mother". Den serien måste jag bli bättre på att följa för den är ju faktiskt bra!

Och för att ha något att avsluta detta inlägg med. Jag hatar mitt schema denna terminen. Finns typ ingenstans jag kan klämma in min tandoperation. Finns typ ingen långhelg då man kan planera in en Öviksresa. Mitt jullov är i princip obefintligt. Har sista föreläsningen den 21/12 vilket ju inte är så farligt men redan den 3-4/1 har vi seminarium. Då gäller det att ha gjort allt klart innan man åker hem så kan man ju stanna där uppe till den 2/1 iaf. Men det är inte så lyckat eftersom det innebär att jag inte kan lämna Övik över nyår för till exempel en fjällresa. Attans. Som sagt. Hatar mitt schema denna terminen. Och att jag redan om tre veckor måste ha gjort mina val för vårterminen... Hur som haver nu blir det nog sängen. Ska trots allt upp 6.15 imorrn...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback