To know you...

Här har vi "the issue"; Det finns en grupp på facebook som snurrar som tusan just nu. Det är gruppen "Vi gillar olika". En riktigt bra tanke och jag var extremt nära att gå med. Men var ju tvungen att kolla upp vad det var först. Det visade sig vara så att Aftonbladet ligger bakom den. Och eftersom jag har bojkottat kvällstidningarna (inte läst pappersutgåvorna eller kollat hemsidan sedan påsken) kändes det inte rätt att gå med i gruppen.
Så ni kan sluta skicka inbjudningarn till mig. Jag håller med om att det är bra och sant att "vi gillar olika" men jag kommer inte gå med i gruppen. Att jag sedan anser att man inte gör någon nytta genom att bara gå med i en Facebook-grupp stärker bara mitt beslut.
Facebookgrupper är egentligen det dummaste jäkla påhittet för att få folk att tro att de gör någon nytta. Att gå med i en grupp som egentligen inte står för nåt annat än att man får rösta och tycka precis vad man vill får ju mig att tycka att gruppen egentligen är ganska onödig. Aja, det är frivilligt att gå med i grupperna, bara att hoppas att ni inser att ni inte gör någon skillnad bara genom att gå med i en grupp. Ni måste agera också.

Upptäckte precis att det finns visst en "Vi gillar lika" grupp också. Lite inflation av folk/företag/organisationer som försöker få "hjälte"-stämpeln. Av mig får de ingen iaf...

Tack.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback