Vilken TV-succé

Hahaha, har precis slagit över till femman vilket innebär att jag missat i princip hela "Lite Sällskap". Men hur fantastiskt är det inte??!! Hon den halvgamla blonderade kvinnan med sina dejter och hennes enormt skrappliga engelska. Haha. Jag dör. Värmland alltså. Och folk påstår att vi norrlänningar är ensamma men dessa typer tar ju priset. Det är nästan så jag kan bortse från att sveriges mest överskattade programledare är de som leder programmet. Jaja, så länge som de medverkande får sköta snacket så njuter jag. Och blir generad samtidigt. HAhahaha! "Fingra några damer på fel ställen så det har ju inte blivit så långvarigt..." Håhå, vilket program.

Något annat roligt jag såg var tv4 nyheterna där de hade något längre inslag inför valet. De besökte ett ålderdomshem och intervjuade gamlingarna vid kaffebordet. Den första gubben tyckte minsann att det inte spelade nån roll längre för nu var han 90 och skulle säkert ändå dö snart. En annan, mycket klokare, man sa då att man måste ju tänka på allt annat än sig själv också och började rabbla om allt från ungdomarna till miljön till sjukvården men möttes av ett konstant skakande på huvudet och "nej, nej, nej" från den gamle gubben. Haha, jag kunde inte låta bli att skratta. Sen frågade de en ännu mer skrapplig gubbe om han bestämt sig för hur han skulle rösta och även om han tänkte gå och rösta varpå svaret blev "röstat det har jag gjort". Hm, möjligtvis att han har förtidsröstat men jag tvivlar. Ändå ett helt underbart ogivande inslag.

Och som om inte det skulle vara tv4 nyheternas höjdpunkt denna dag hör jag plötsligt hur de säger att en kvinna i Örnsköldsvik (min hemstad av alla) börjat göra succé genom att sälja "barkbröd". Det är ju helt fantastiskt vad folk hittar på nuförtiden. Och grattis till succén säger jag!!!

Men detta "Lite Sällskap" alltså. Hahaha. "Har du stor k*k?" "Ja, det återstår att se...". Nog har man sett mycket konstigt/pinsamt på tv men inte fasen är det konstigt att dessa människor fortfarande är utan livspartner. Håhå.

Nu blir det sovförberedelser samtidigt som jag följer NCIS på tv. Om det inte är en repris jag redan sett förstås.
Imorrn har jag lite roligheter planerade och på kvällen är det Kubb och lite annat smått och gott.

Tänk så hemskt att jag nu skrivit ett helt inlägg utan att nämna alla fester på sistone. Alltfrån ö-fester, togapartyn, beerpong och grillningar. För det är sånt som fyller mina dagar. Tillsammans med pendlande till Eskilstuna.

Bye bye for now!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback