Woho, för mig! :D

Idag på stan sprang jag in på PhoneHouse för jag vet inte vilken gång i ordningen för att utan några som helst förhoppningar se hur det går med ersättningen av min "poolbadade midsommar telefon". Men tro hur förvånad jag blev när han efter ett kortare telefonsamtal sa att jag skulle kunna få ut en ny idag. En SonyEricsson W595 (hade tidigare en W508). Jag jublade inombords och han visade mig telefonen och jag sa att den tar jag gärna. Hade från början ställt in mig på att det skulle bli den modellen och då är det väl bara att ta emot när de erbjuder den.
Killen där gick för att kolla vilka färger de hade hemma. "Vit med blommor" eller "Blå" hade de att erbjuda direkt. Jag valde mycket förvånande den blåa varianten. Betalade självrisken och killen i kassan kollade igenom lådan var på han insåg att det saknades batteri och batterilucka. Suck. Tänkte att nu blir det till att vänta ännu längre eftersom de också sa att det var sista i lagret. Men tack till den andra killen som jobbade där som då kom på att de hade ett "speciallager" på vinden så han sprang iväg ett bra tag innan han kom tillbaka med en likadan låda och jag fick mitt batteri och lucka. Så nu kan jag efter 2,5 månad med en väldigt gammal Sony Ericsson återigen gå runt med en modern telefon.

Hmm, undrar förresten vad som hände med försäkringen. Den borde ju ha "sagts upp" i och med skadeanmälan men jag blev aldrig erbjuden att teckna en ny. Kanske har man bara en chans... Well Well. Med tanke på hur lång tid det tog att ersätta den kanske det är lika bra att bara köpa en ny nästa gång den pajar...

Ikväll ska jag spela Kubb.

O.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Den mobben tror jag på ;) för det är en exakt likadan som min jue :D nice!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback