Bah, för pendling...

Som ni vet har jag ju pluggat i eskistuna hela detta läsåret och det har funkat helt okej. Valmöjligheter har helt enkelt inte funnits... Så vi var mycket nöjda när senaste kursens föreläsningar var över och vi skulle slippa pendla mer. För uppsatsen sökte vi i Västerås för att slippa pendlandet. Inga problem med det. Vi fick veta att man skulle söka uppsatsen i den stad man ville göra den, dvs där man ville ha seminarium och liknande. Hur förvånade tror ni jag blev när jag nu sett vårat seminarieschema och ser att samtliga seminarium är i Eskilstuna. Bah. Så jäkla drygt. Inte för att det är så många gånger eller för att det är så jättedrygt i vanliga fall. Nu är det dryga i detta snarare att seminarierna är ca 2 timmar och lagda på tider som är lite kinkiga med campusbussarna. Drygt. Oh well jag lär överleva...

Igår var det som ni kanske vet tenta. Den var i två delar och del 1 kändes som väntat bra medan del 2 även det som väntat kändes helt åt skogen. Bara att vänta och se.
Tentafest var roligt iaf. Fyttfest, förfest, beerpong-fest, kåren-fest, hemgång, sovfest...

Nu sitter jag faktiskt fortfarande under täcket i soffan och zappar mellan tv-kanalerna. Egentligen är det stor tentafest ikväll också. Får se om jag pallrar mig iväg dit. Tyvärr så har jag plugg att göra imorrn. Vi måste börja med uppsatsen så vi har något att lämna in på tisdag. Men från och med nästa vecka kommer mitt pluggschema vara fastställt. Tisdag-Fredag i skolan. Lördag-Måndag ledighet. Åh, känns nästan redan som att jag kommer gilla denna kurs.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback