Denna dagen, ett liv.

Fy fan vilken dag (pardon my french). Eller det känns som en jobbig dag iaf. Igår var det festligheter vilket gjorde att man inte vaknade alltför utvilad imorse. Blev iaf direkt iväg till skolan och uppsatsplugg som faktiskt flöt på väldigt bra. När jag kom hem satte jag mig och kämpade mig igenom varenda möjliga kurs att läsa till hösten. INsåg att det var ett enormt stort problem. Men med lite diskussionshjälp och en slutlig desperation är valet nu gjort iaf. Sökte till Magisterprogrammet i företagsekonomi (1 år) här i Västerås. Men de kurserna som erbjuds är inte helt de jag intresserar mig för så för att få in de 15 hp som kommer saknas blev det även två distanskurser från Linnéuniversitetet. Det positiva med att jag fortfarande inte vet om det är rätt är att om det känns tokgalet när hösten kommer kan jag genom programmet här på MDH läsa vilken av deras kurser som helst, inte bara på avancerad nivå och behöver inte söka i förväg. Det som känns mest osäkert just nu är att studietakten blir väldigt skev. 100 % sett över hela terminen men de 30 hp blir fördelade med 7,5 första halvan och 22,5 den andra... Så ni kan redan nu förbereda er på att jag kommer gå in i en bubbla andra halvan av höstterminen.

Som om detta inte vore nog denna dag så fick vi besked om att ett antal av de dokument vi hade velat ha till våran C-uppsats inte finns som datorfiler utan måste begäras ut som allmän handling och det skulle kosta oss ca 400 kronor. Bah. När tänker denna dagen ge något positivt?

Solen skiner iaf. Men till vilken nytta? Har inte haft en minut över till att sätta mig i den. Nä, nu blir det en promenad istället. Något roligare än allt annat jag sysselsatt mig med idag.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback