Fyfasen för pollen...

Mina vänner. Idag har varit en intressant dag. Sovmorgon som följdes av öppna franska balkongdörrar. Sol. Alldeles för vitt bröd med leverpastej. Plugg (en väldigt kort stund). Därefter drog dagens händelse i gång på allvar. Styrelsemöte som följdes av föreningsstämma. En ny stryrelse för nästa läsår skulle tillsättas. Samtliga av oss i styrelsen som ville sitta kvar fick förnyat förtroende. Fyra försvann, två nya tillkom vilket resulterar i att vi har två vakanta platser att tillsätta till hösten. Men ingen stress, blir perfekt att kanske lyckas få in nya studenter där.
Efter stämman bjöd vi på hamburgare och lite dryck. Dock verkade alla vara ganska trötta och mer laddade på att det är valborg i helgen. Som det verkar åker 90 % av Västerås till Uppsala. Det gör dock inte jag, jag har inte det minsta intresse av att åka dit. Självklart vore det kul men jag sitter hellre ett lagom stort gäng här hemma i Västerås och bara njuta. VI får se vad det resulterar i. Troligen är inte det sista ordet sagt eller det sista kortet lagt. Hur man nu kan formulera det.

Annars vill jag dissa pollen. Har blivit lite småförkyld och då klarar inte mitt immunförsvar att hålla pollenallergin borta. Nyser som en tok, snorar, blir tock i halsen, tung i huvudet och trööööött. Orkar inte ta mig för nånting. En halvtimmes promenad och jag är helt körd. Tack och lov börjar björkpollenet ha passerat toppen nu. Björkarna är ju gröna och fina så regn skulle jag inte tacka nej till faktiskt. Så att pollenet lägger sig. Bara så ni vet :)

Nej, nu är det Big Brother som lockar. Sen blir det nog sängen. Imorrn väntar uppsatsplugg i skolan, hämta ut tentan (som vi verkligen inte var många som klarade...) och sedan ta helg. Valborgshelg.

Take care!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback