Helg helg helg .

Nu är det helg igen. Vad jag längtar mest efter? Att sova ut imorgon. "Tyvärr" lär man väl vara bakis så det blir väl inte jätteavslappnande. Men ändå. Helg i tre dagar så jag ska nog hinna med det mesta.

Ikväll är det lägenhetssittning. Dvs kompisgänget försöker sig på att ha en sittning i en studentlägenhet. 12 deltagare. Midsommartema. På tal om tema så måste jag nog stöka fram lite kläder. Är det överdrivet att köra på shorts? Förmodligen.

Har suttit med uppsats idag. Flyter på. Känns okej.

Attans så ointressant detta blev. Förresten, det händer grejer i Västerås. Gamla IKEA har rea. Så folk är crazy där ute. På onsdag slår världens näst största IKEA-varuhus upp dörrarna på ett annat shoppingområde utanför stan. Sveriges största men alltså världens näst största. Jag vet inte om jag nånsin kommer våga mig dit. Det ser äckligt stort ut utanpå.

Ikväll är det förutom sittningen även Modo-Södertälje och aldrig förr har en idrottshändelse fått mig att fysiskt må illa. Men över detta gör jag det. Sjukt mycket står på spel. Skulle egentligen bara vara skönt om matchen var spelad. Så man slipper oroa sig utan istället vet. Vet vad som sker. Blir det firande i Övik eller sorg. Kommer jag kunna se Modo i ABB Arena till hösten eller slipper jag det. För det känns inte alls särskilt roligt...

Oh well. Nu ska jag ta mig en dusch och söka fram lite kläder. Sommarkläder. Glad midsommar på er. Tyvärr har jag ingen krans. Inte så mycket blommor ute just nu...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback