Woopidoo.

Skrev igår om att tentaresultatet fanns att hämta på expeditionen. Och om hur nervös jag var över det. Nu är det gjort. Nu vet jag hur det gick. 50 var maxpoäng, 30 krävdes för G och 40 för VG. 38,5 blev mitt resultat. Jätteskönt att ha klarat den men precis som jag anade direkt efter tentan så var jag bara någon poäng från ett VG. Nu blev det ett G. Och därmed ett G på hela kursen. Jag har nu 120 hp med betyget VG, fördelat på sex kurser, och 45 hp med betyget G fördelat på fyra kurser. Känner jag mig riktigt nöjd med. Det enda som saknas nu för min kandidatexamen är de 15 hp som min kandidatuppsats ska bidra med. Så konstigt att jag snart redan spenderat tre år i högskolebänken. Ett år kvar, ett år som inleds med en hösttermin där 15 hp ska inhämtas från Linnéuniversitetet och de övriga 15 hp från Mälardalens Högskola.
Men tänk om ett år, då sitter jag här med bara 1,5 månad kvar tills studierna är helt avklarade. Hur konstigt kommer inte det att kännas??

Oh well, i övrigt har det blivit c-uppsatsplugg, promenad, ica med mera. En väldigt lugn dag. Men en skön sådan. Imorrn är jag ledig från c-uppsatsen, har dock styrelsemöte klockan 14 och klockan 16 har vi stämma då ny styrelse ska utses, spännande att se om man får förnyat förtroende för ytterligare ett år. Därefter blir det hamburgarbjudning till medlemmarna. Sol utlovas, så lite sånt ska jag nog kunna njuta av under dagen också.

Ha det bra allihopa!

O.

Kommentarer
Postat av: E2

Jag kan tala om hur det känns.. Konstigt.. nu kanske mitt liv förändras mer än bara studierna eftersom det blir flytt också, men att börja jobba i juni är det som känns mysko!! =/ Men sjukt kul!



Missar ju mötet eftersom vi har Valborgsloppet idag, men jag håller tummarna för att ni blir valda igen! (Borde väl inte va några problem??)



/E2

2011-04-28 @ 07:39:12
Postat av: Oscar

E2: Låter ju faktiskt riktigt spännande :) Vet inte om jag sagt det tidigare men jag säger det igen; Grattis till jobbet :)



Ja, jag såg att det var samtidigt. Men jag hoppas och tror att det inte ska vara några problem. Inte så många som söker...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback