Hej världen!

Hallå världen.

Dags för en liten update kring mig då. Minns inte senast jag skrev men på senaste tiden har jag iaf gjort ett besök i stugan i fjällen. Fyra dagars semester som spenderades däruppe.
Men denna helgen som var var min första helt jobblediga helg sen midsommar och då hände det grejer minsann. På lördan var det sol och bad i poolen. Därefter buss in till stan med familj och morbrors familj. Väl där blev det middag på restaurang innan vi promenerade upp till Folkets Park och konsert med Slade och Status Quo. Fantastiskt väder, fantastiskt roligt, ja fantastiskt helt enkelt. Mer konserter på ett berg med utsikt över en sommarstad åt folket säger jag. På söndan blev det av förklarligga själ lite lugnare. Sol och bad som följdes upp med försök till fiske i Put and Take fisket här intill. Hemskt frustrerande att se enorma laxar simma förbi krok och mete utan att bry sig. Men vädret var härligt iaf.
På kvällen var det DM-semifinal för syrrans fotbollslag. Dock förlust på straffar men i kvällssol så var det ändå härligt att avsluta helgen med.
Igår hann jag med ytterligare en jobbdag. Idag är jag dock ledig för det är en traditionsdag idag. En dag då jag, far o mor åker till Solänget (travbanan i Övik) och spelar bort en hundring var. Det handlar enbart om att förvalta sin hundring så bra som möjligt. Om man ser till hur det gått tidigare år skulle man nog vinna om man valde att inte spela alls. Men det är ju inte lika kul.
Imorrn och på fredag jobbar jag. För sista gångerna denna sommar. Känns något underligt. Idag bokades också återresan till Västerås. Även om det varit bestämt länge att den ska ske på måndag har jag inte bokat förrän idag alltså. Det blir tåg denna gång. Känns alldeles lagom avslappnande. Sedan en vecka av uppstart av livet i Västerås innan skolan drar igång igen. Och jag är fortfarande inte säker på vad jag ska läsa. Något jag däremot vet är att uppsatsen måste färdigställas inom de närmsta dagarna. Så vi får den ur världen någon gång.

Så nu har ni fått alldeles tillräckligt med läsning för denna gång. Hoppas eran sommar varit lika bra som min och att ni fått lite färg på kinderna :)

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback