Livet på en pinne

Usch vad jag är förkyld. Jätteroligt är det. Inte.

Hade ju massor på min to-do-list idag. Och jag har faktiskt kommit en bit på vägen. Och nu kom jag ännu lite längre.
Började med att lägga in kompletteringarna i uppsatsen så nu är den inskickad. Sköööönt.
CSN löste sig med en chatt. Så smidigt när man kan chatta med olika företag och instanser för att lösa eventuella problem. Helst en sån här dag då jag är förkyld och har en röst som har det lite småtungt.
Högskolan och mina funderingar kring kursalternativ här på MDH (som alternativ till distanskurserna från småland) gick däremot inte att lösa idag. Min studievägledare var på konferens och åter imorgon. Så den punkten får jag skjuta upp en dag.
Bostadsbolaget har jag mailat angående lokaler och studentvärdar i mitt studentboende. Hoppas på svar snart. Och bra svar!
Doktorn ringde jag också. Mycket smidigt när man får knappa in telefonnummer och de sedan ringer upp när det är ens tid. Snackade lite med sköterskan som efter att ha ställt några frågor bokade in mig redan idag. Så om två timmar ska jag vara hos doktorn. Usch, nu hinner jag ju bli nervös. Jag som inte är så förtjust i doktorer. Hoppas på att slippa en penicillinkur bara. Det vore inte alls så roligt.

Det jag mer hade på min att-göra-lista idag är ju att handla. Nu vet jag inte hur jag ska göra riktigt. Om det blir en operation redan idag (vilket det tydligen kunde bli, om man inte behövde en penicillinkur först) kanske jag inte är så pepp på att promenera till ICA sedan. Så då måste jag ju gå innan. Och det vet jag inte hur jag ska hinna med allt. Får gräva igenom frysen nu och se om jag inte kan rota fram mat så det räcker idag iallafall.

Ja, det var väl dagens viktigaste händelser. De och min förkylning. Som alltså inte är så rolig.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback