Vilken helg

Igår var det Smygpremiär på Kåren. Dagen till ära införskaffade jag en overall. Så nu tre år efter att jag började skolan har jag blivit en riktig föreningsnörd. Men hur skönt är det inte att ha klädseln under nollningen löst. Faddertröja och overall. Fantastiskt fint.

Något som inte är lika fint är att hissen i mitt hus pajat. Att behöva gå sex våningar i trappor när man är smått bakis är verkligen inte att rekommendera. Bara så ni vet. Ska tydligen inte repareras förrän imorgon heller.

Kul grej som hände på Kåren igår. När vi precis stod i entrén så springer det in en katt. Jag plockade kort och gott upp den och bar ut den igen. Men att nu även katterna försöker ta sig in på Kåren måste ju innebära att Kåren kommer vara poppis i höst?!

Imorrn börjar inte bara de nya studenterna utan även jag. Till viss del. Främst måste jag se till att lösa hur och vilka kurser jag ska läsa. Det känns som ett inte alltför angenämnt problem. Förhoppningsvis löser det sig snabbt och enkelt för tid är i två veckor framåt numera en bristvara. Så ni vet. Men ska bli grymt skoj med en ny nollningsperiod. Helgen efter nollningen är det Stockholm som gäller för Civilekonomskickoff. Så jag hoppas att de kurser jag till slut bestämmer mig för att läsa inte är alltför betungande.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback