Mot allt sunt förnuft.

Just därför sitter jag här nu. För att jag är en idiot. Kontaktmanna rullar på. Det går faktiskt helt okej. Vi kanske var lite över gränsen när våran toastmaster på sittningen idag klädde av sig naken på scenen. När vi råkade tvinga upp civilekonomernas chef på bordet för att dricka ur sitt glas. Dock verkar alla deltagare nöjda och det är ju faktiskt för de vi jobbar. Kul. Och jobbigt. För det är fullt upp. Vanliga konferenser sover man lite men man brukar kunna slappa lite på dagarna då man inte behöver tänka på mer än att hålla ögonen öppna. Nu ska man tänka på det plus att se till att allt flyter på. Att allt finns och att allt fungerar. Tack och lov hade jag nog min jobbigaste dag idag. Fast imorrn (läs:idag) blir också seg. Natten som var fick jag fem timmars sömn. Nu ska jag krypa ner efter sittning, fest, skratt, sång ochså lite naket alltså. Om strax över tre timmar måste jag upp. Egentligen behöver jag kliva upp om strax över två timmar men jag ger mig själv en timme extra. Ändå bara jag som får jobba lite hårdare en kortare stund. Fasen, kanske måste upp tidigare än så ändå. Nej, nu bestämmer jag mig. Om 3 timmar och 20 minuter måste jag in i duschen. Känns sjukt ovärt att sova.

Lite kort om vad som hänt hittills. Torsdag var det incheckning och innan det en massa inledande arbete. Idag har det varit invigning med tal från Civilekonomernas chef, Grant Thornton, Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation och en video från Västerås Stad (kommunen). Därefter engagemangsföreläsning. En grymt bra sådan. Lunch. Prime-föreläsning, ömsom vin ömsom vatten. Därefter förmodligen det som alla såg framemot, Google. Då vi har en tidigare studerande här på MDH som jobbar där är hon mer än villig att ställa upp vid dessa tillfällen. Mycket kul för oss och bra att visa upp mot de andra föreningarna. Därefter stress. Innan sittningen. Sen själva sittningen. Med som sagt en hel del naket. Kanske för mycket. Allt om naket och misskötsel får vi nog höra på söndag eller måndag. Men orka bry sig! Vi kan ju inte rå för om nån blir lite för full och tycker nakenhet är en bra idé. Aja, vi hörs. Och tänk, om 5 dagar är det avresedag till Thailand. Jag längtar. För då ska jag sova konstant i 18 dagar. Utan den vilan skulle jag förmodligen dö. Och det vore ju jobbigt.

Godnatt

O.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vem var toastmaster? ;)

2011-02-26 @ 09:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback