Skol- och hängfredag.

Efter mördarfesten i onsdags där vi körde fantastiska PowerHour i tre timmar är vi alla fortfarande möra. Så att det inte blev någon fest idag kändes som väldigt nödvändigt om man ska överleva den jobbiga veckan som väntar.
Men vi börjar med dagen. För idag gick jag till skolan halv tio. Bar med mig väska med skolböcker, dator m.m. Gick på information med företag som vill ha hjälp med olika uppsatsämnen. Visade sig dock inte vara något företag som kom med något bra eller ämnesrätt ämne för oss redovisning och revisionsstudenter. Kastade i oss lite mingelmat och gick till bibblan och satte oss med grupparbete. Tänk att det kan vara så krävande och mycket jobb med en årsredovisning. Oh well. Därefter hade jag artikelseminarium 15.30-16.30. Gick helt okej. Därefter gick jag raka vägen till Sportbaren för After Work. Proppat med folk då det tydligen var hockeyderby idag. Västerås mot Örebro. Västeråsarna är tydligen duktiga på att skrika och leva om. Till och med slagsmål blev det där inne.
Efter det gick vi hem till en i gänget och satte oss och spelade Monopol.
Nu har jag just kommit hem. Bärandes på min väska med skolböcker och dator. 15 timmar efter att jag lämnade hemmet. En grymt skön och avslappnad fredag. Nu ska jag sova ikapp en massa timmar. Imorrn ska jag städa och se till att mitt hem blir fint. På söndag ska jag tvätta. Och på måndag börjar en helvetesvecka.
Grupparbetet ska vara inlämnat på torsdag. På måndag blir det heldag med plugg. Därefter konferensmöte. Tisdag heldag med plugg. På kvällen har vi sedan i ekonomföreningens namn arrangerat våran första Ekonomkväll (-pub) någonsin. Det hoppas vi blir succé och ett återkommande ståhej under läsåren. Onsdag innebär ännu mer plugg. Sedan ett storkonferensmöte där allt ska gås igenom. För på torsdag drar det igång. Sedan blir det nog knappt någon sömn alls innan söndag eftermiddag.
Samtidigt som det nog låter ganska jobbigt känns det enormt roligt! Och att det är så mycket jobb med konferensen gör att jag inte ens har hunnit inse att det är mindre än två veckor tills jag åker till Thailand. Semester känns riktigt lockande. Sängen känns också riktigt lockande.
Vi hörs och ses! God natt!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback