På resande fot igen.

Hej, kort uppdatering såhär halvtimmen innan bussen går.

Åker till Örnsköldsvik idag. Fira mammas 50-årsdag i helgen och slappa lite hemma.

Igår var det tenta, det gick skit men jag hoppas att jag klarade den. Tack och lov så har alla (!) sagt att det var en riktigt svår tenta, av de som gjorde den såklart.
Dränkte våra sorger i vin och sång så jag är lite småsliten idag. Om det beror på vinet eller 5,5 timmes sömn låter jag vara osagt (oskrivet?).
Så idag flyger jag upp till Övik alltså. Dock har jag två timmar att spendera på Arlanda så jag ser framemot ett besök på Max. När man bor här i de södra delarna av landet får man lära sig att Max är inget som finns i centrala delarna av städerna. Så när jag flyger hem brukar jag alltid passa på att besöka Max i inrikesterminalen på Arlanda.
Sedan tycker väldigt många (jag inkluderad) att det är konstigt att vi inte har McDonalds i Övik. Det får folk att tro att vi är en jätteliten by. Jag försöker få de att förstå att det beror på att vi är så nyttiga, snygga och slanka där uppe... Vet inte om jag lyckas övertyga ens mig själv. Jag tycker hur som helst det är lite coolt att vi inte har "Donken". Övik lär ju vara största staden i Sverige som inte har McDonalds. Eller vad tror ni?

Och vem hade kunnat tro att Sala hade 30000 invånare?? Det påstods igår iaf. Borde kanske kolla upp det innan jag skriver det. Hm, 21400 är det tydligen. Snacka om att ta i. Oh well...

Nej, nu ska jag packa det sista, slänga sopor och gå (20 m ) till busshållplatsen. Jobbigt liv...

Ha det bra!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback