Vilken pärs.

Att det kunde vara så svårt, och intressant, att boka en flygbiljett.
Ska imorgon återvända till Västerås men hade inte köpt biljett ännu. Så nu gjorde jag slag i saken och bokade en ungdomsbiljett Örnsköldsvik-Arlanda med det flygbolag som flyger mellan städerna (HögaKustenFlyg). När jag gått igenom hela proceduren och betalningen genomförs kommer det upp en ruta som säger "Köpet kunde inte genomföras, vill du försöka igen?". Jag kollade upp mitt konto och såg att pengarna trots allt hade dragits. Så jag ringde dit, fick veta att det var fel på systemet och att jag skulle prova igen senare. Efter 20 minuter går jag in på deras hemsida och upptäcker att det står att man ska ringa dit för att få boka, sagt och gjort. Ringer dit, bokar biljett med samma tid och avgång imorgon. Får inget kvitto eftersom systemet ligger "nere" genomförs betalningen i en automat på flygplatsen och kvittot kan jag hämta imorgon. Skönt tänkte jag, nu är det ordnat. Kollade banken igen och såg att pengarna för den första biljetten redan var återbetalda men nu hade det istället dragits dubbelt på den andra bokningen. Dvs dubbla summan. Ringer igen och de upptäcker att de gjort fel och får kort och gott göra om bokningen igen och pengarna för den som drogs dubbelt skulle betalas tillbaka. Så nu har jag ju egentligen bokat fyra biljetter till imorrn så det ska mycket till om jag inte ska komma tillbaka till Västerås.
Iofs kunde det nog dröja ett tag innan den sista bokningen skulle vara klar och allt i ordning så än är kanske inte historien över. Tur för HögaKustenFlyg att de alltid är trevliga, glada och ger bra service. Och också ett plus för att de bara tar 100 kronor för att frakta slalomskidor. När deras konkurrenter tar ca 250+. Iofs sa hon i luren att de hade tänkt höja det men att "dagspriset är 100.-". Vi får väl se vad det ligger på imorgon :)

Annars har jag idag dammsugit huset. Viss skillnad när det är typ 10 ggr så stort som lägenheten. Eller kanske 8-9 iaf. Skottat av taket till källarnedgången. Sjukt mycket snö här uppe. Igår skottade jag nedfarten. Tusen jobbigt. Och som tack kom det mer snö på kvällen.

På lördag åker jag till Åre.

Have a nice day!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback