Välkommen sommaren 2011!

Mina senaste dagar har varit fyllda av festligheter. Långa, roliga och varma.
I fredags var det balkonghäng och öl. I mycket varm temperatur. Ölen var dock kall.

Igår var det årets största studentfest här i Västerås. Stora Sommarfesten som vi inledde klockan 11.30. Vi hade fixat festlokal för förfest. Men den tryckande värmen gjorde att vi inte behövde vistas inomhus så mycket. Men med stort partytält, pool, soffor, musik och dricka flöt dagen på väldigt bra. Grymt kul. Kom hem klockan kvart över tre och då kan man säga att mina fötter värkte till tusen.
Idag blev det istället städning. Städning av en lokal fylld av tomma burkar, blöta chips, nedsmetade golv, glassplitter, äckliga toaletter och tomhet. Känslan av att ena stunden ha fyllts av människor och liv till att lämnas med nedskräpning. Nu är den dock ren. Fin och redo för att skapa nya minnen.

En lunch på stan hanns också med. Därefter har min dag fyllts av avsked. Det är så många som lämnar Västerås nu. De flesta dock bara för sommaren. Bara för några dagar eller veckor. Men det finns också de som lämnar för gott. Vetskapen om detta gör att jag redan nu våndas inför nästa vår. Nästa sommar. Då är det jag och alla de jag umgåtts och levt med i då fyra år som lämnar varandra. Vissa blir kvar. Vissa flyttar hem. Vissa flyttar till nya städer. Usch. Så nu glömmer vi det. Spenderar denna termins sista dagar i Västerås med vänner. Med vila och med lite festligheter. Och när nu den totala värmen har lämnat oss för denna gången kan man fundera över vad man gör på dagarna då man inte ligger och svettas. Vad gör man?

På fredag åker jag till Örnsköldsvik. För denna sommar.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback