Hur kommer man igång igen?

Okej allihopa. De utlovade mer intressanta inläggen som skulle ha kommit under min thailandsresa måste ha försvunnit någonstans på vägen mellan södra Thailand och Sverige. Jag skyller kanske även på jordbävning och kärnkraftskris i Japan. För jag skrev de. Eller?

Thailand var hur som helst allt man hoppades på. Sol. Värme. Bad. God mat. Sällskap. Äckliga gubbar i alltför små badbyxor. Gamla kvinnor i alltför små baddräkter. Tjocka människor i alldeles för lite kläder. Och snygga tjejer i alltför mycket kläder. Ungefär.

Anyhow. Hade 18 fantastiska dagar med familjen men nu är man åter i verkligheten. Västerås bjuder alltjämt på ett snötäckt landskap. Dock med plusgrader och en hel del sol. Igår var det gråare än grått så helt klart sämsta dagen att komma hem.


När jag kom in i lägenheten så möttes jag av en brandvarnare som pep. Ungefär som när batteriet tar slut. Men den drivs med ström. Ringde kvartersvärden som kom och skruvade ur den. Så nu lever jag utan brandvarnare. Ett tag tills de kommer och sätter in en batteridriven.


Annars är denna dagen fylld av ordet "borde". Jag borde dra igång pluggandet. Tenta nästa fredag och jag kan förmodligen ingenting. Jag borde gå till skolan då det är arbetsmarknadsdag där idag. Jag borde ta en dusch. Jag borde vika tvätt sen igår. Jag borde ta ner väskan i förrådet. Jag borde vattna blommorna.
Men jag orkar inte nåt utav det. Jag bara sitter här i soffan och funderar över de bästa sätten att kasta bort tid. Och lyckas ganska bra. Om 3,5 timme är det styrelsemöte. Så då måste jag hur som helst till skolan. Därefter ska jag hem och fixa käk, städa undan här hemma och imorrn gå in i min plugg-bubbla. Där ska jag sedan befinna mig tills nästa fredag. För att muta mig själv till att verkligen börja plugga tror jag att jag skippar föreläsningen i Eskilstuna imorrn och istället pluggar hemma. Låter mig sova en timme längre och tentapluggar istället. Massor. Tror ni jag lyckas?

Jag har inte ens ätit upp frukosten än.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback