Snöööööö

Enormt roligt att dra upp persiennerna imorse och se snön vräka ner. Inte alls vad jag hade hoppats och räknat med.

Igår upptäckte jag till min förvåning att jag idag hade seminarium. Något som jag totalt glömt bort. Det var en gruppuppgift uppdelad mellan två lärare så följaktligen två delar. Den ena delen fick vi lite rest på då vi gjort några mindre felbedömningar. Den andra delen var desto roligare. Handlade om Koncernredovisning. Och läraren sa "Fantastisk lösning", "Allt är rätt". Så vi var nöjda. Hon la också till att nu kommer ni ju klara detta utmärkt på tentan, stärkt av de orden gick jag hem och satte mig med en likadan uppgift och fastnade direkt. Men efter nån timme fick jag en aha-upplevelse. Men jag skulle inte tacka nej till ytterligare ett par såna de kommande dagarna.

Har också hunnit med ett styrelsemöte och lite annat givande under dagen. Nu har jag dock kommit hem och fått i mig middag. Och ska nog se fotbollen. Så länge den är intressant.

En lite rolig grej förresten, igår gick jag hem från skolan och det var ganska blött på marken. Jag kom på mig att jag fortfarande vejade för löv som yrde till lite grann i tron att de var grodor. I Thailand var det grodor överallt när det blev lite blött och jag vill verkligen inte trampa ihjäl en groda. Insåg dock att chansen att stöta på en groda i Västerås i slutet av mars nog är ganska liten.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback