Tentaplugg, huvudvärk och städning.

Inledde dagen idag med att fortsätta tentaplugga. Tyvärr gick det hur dåligt som helst. Jag fattade ingenting, kunde ingenting och orkade inte någonting. Men det kändes inte jättedåligt ändå för det var uppgifter som jag så sent som igår förstod och kunde någorlunda. Så jag la böckerna åt sidan och tog tag i mitt hem istället. Dammsög, rensade golvet, stuvade in kläder i garderober, diskade berget på diskbänken och helt plötsligt ser mitt hem inte ut som en svinstia. Det hjälpte nog pluggmotivationen att ha det lite mer harmoniskt runt omkring för efter att jag hade ätit upp de plättar som var kvar sen igår så gick plugget klart bättre.
Förstod fortfarande inte de uppgifter jag körde fast på tidigare idag men valde helt enkelt att hoppa över de och hoppas att de som kommer i de andra tentorna går bättre.
Men efter dessa timmar av läsande och skrivande så har jag fått huvudvärk istället. Har börjat känna att jag får det när jag läser en längre tid. Men det kan nog bero på att man fokuserar så mycket. Huvudet orkar inte riktigt med det efter tre veckors total avslappning.
Så med det sagt så är det ju typ helg nu också. Lönehelg. Men jag ska ta det lugnt. Behöver verkligen även lördag, söndag att tentaplugga om jag ska ha en chans att klara mig om en vecka. Vore ju onödigt att gå igenom tre års högskolestudier och klara alla tentor på första försöket förutom den sista. Oh well, kan väl inte säga att det är något jag egentligen tänker på. Snarare tänker jag som så att det är ju inte hela världen att åka på en omtenta på tre år. Eller?

Trevlig helg

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback