Får man..?

Får man säga lite aj? Får man beklaga sig lite mest för att göra människor avundsjuka? Får man önska en sval förmiddag imorgon? Får man låtsas att man packat klart fastän man inte börjat? Får man sitta hemma i lugn och ro och slappa ikväll?

Dagen har liksom de tidigare erbjudit enorm värme. Idag 25 grader och strålande sol. Resulterade i ett antal timmars solande i "våldtäktsparken". Det kanske ni själva kan förstå vad det resulterade i. Främst en hals som bränner, en näsa som bränner, ett ansikte som hettar och en rygg som är röd. Löööv it.

Imorrn ska det tydligen bli ännu varmare. Oh Lord. Jag ska till skolan en sväng på morgonen. Sen blir det nog svängen på stan (om jag inte tar den framåt kvällen) för sen blir det 26 grader varmt och sol under dagen, det har SMHI sagt. Då ska jag bränna de ställen som inte brändes idag. För på torsdag är det inte bara min 24-årsdag utan det är också då vi åker till GBG på konferens i fyra dagar. Och därefter börjar slutspurten med uppsatsen. Hur kul?!

Vi hade även ett faddermöte idag inför höstens nollning. Vi satt ute vid fyra med det mötet. Sjukt varmt även då. Men även om det kanske framstår som att jag klagar ibland är det inte det jag gör. Det är nämligen så att jag försöker få det att framstå som jobbigt för att ni som inte har det lika härligt ska bli avundsjuka och lite irriterad över att jag "klagar". För egentligen är det helt underbart.

Att jag sedan i princip inte gör annat än dricker vatten efter dessa dagar är bara en bonus. Vatten är gott!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback