Håller hårt på principerna...?

Efter en riktigt kul (och hård) gårdagskväll med allt vad det kan tänkas innebära blev det idag uteserveringshäng i hamnen. Där bestämdes att det minsann skulle bli en nykter tillställning ikväll, men vad gör man på en sån? Nån föreslog "Vi tar en öl". Vi insåg att det nog är så nära en nykter tillställning vi lyckas komma.
Oh well, det hela ebbade ut och jag trodde nog att en hemmakväll i soffan var närstående. Så blev det inte. Fick ett sms om vin på stan. Sagt och gjort, blev uteserveringshäng på torget i gott sällskap. Ett par öl. Massor med skratt. Både över gamla historier och över historier över gårdagens bravader. En alldeles perfekt lördagkväll, kvällen efter en riktigt lyckad all-in kväll.

Imorrn är det tydligen uteserveringshäng i hamnen som gäller igen. "Tidigt" sägs det. När är det liksom? Jag gissar på strax efter 10-tiden? Då behöver jag nog ställa ett alarm.
Imorse vaknade jag först klockan 7 med datorn i sängen och musik på hög volym. Kanske ett tecken på hur pass väl jag var vid mina sinnens fulla bruk när jag kom hem igår. Somnade om och vaknade halv ett. Så ett alarm kan nog vara bbra. Åh, bara för att jag råkade skriva bra med två b där kom jag på att jag inte sett senaste avsnittet av BB (Big Brother). Så det ska jag göra innan jag somnar. Täcket. Soffan. Big Brother.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback