Tillåt mig...

... att spy lite galla. På den förbannade människa som uppfann, eller kom på, att det ska svaras på frågor på facebook. Och som att det inte vore nog med att de där frågorna, och vad folk svarar på de, tar över hela facebook så går det inte att "dölja" det. Det vill säga om jag inte vill dölja allt en person säger så får jag helt enkelt leva med att de svarar på IQ-befriade frågor som vilket av Sverige och Norge som kan få flest röster, om det heter plättar eller pannkakor osv...
Ja, risken är stor att jag kommer bli en gammal och gnällig gubbe när jag blir gammal. Men detta är väldigt irriterande. Allt annat på den där förbannade sidan (fb) går ju att välja om man vill se eller inte. Men inte frågorna och svaren. Eller går det? Jag skulle kunna tänka mig att gifta mig med den person som berättar för mig hur man får bort det. Eller helt enkelt uppfinner eller på något annat sätt hittar ett sätt att slippa undan det.

Annars då? Jo, uppsatsplugg idag i skolan på förmiddan. Hur det känns? Upp och ner. Ena stunden kanonbra, nästa stund lite tyngre. Men det rullar på. Efter lunchtacos (mycket bra uppfinning) blev det till att läsa igenom de andra två uppsatser som ingår i vår handledningsgrupp. Och opponera på dessa. Tidigare har bägge varit usla, nu har tjejgruppen jobbat sig upp ur skiten och helt plötsligt är det lite ljus i deras tunnel enligt mig. Grabbarna däremot, herregud, svenskan är så dålig så man förstår knappt vad det står. Och som om det inte vore nog kommer det stycken ibland med overkligt (för att vara de) bra språk. Provade att googla tre meningar i olika delar som jag tyckte såg bra ut. Visade sig att två av de meningarna och de stycken där de ingick var kopierade rakt av. Var ska detta sluta?? Hur som helst, handledningen är på torsdag så det blir spännande att se hur det går.

Imorgon är jag ledig. Dock blir det trots det ingen sovmorgon. Det råkar vara så att vi som var med i projektgruppen för konferensen fick en frukostbuffé på stadshotellet av civilekonomerna och imorrn ska den avnjutas. Klockan 8. Puh. Det innebär ju att jag måste kliva upp tidigare på min lediga dag än vad jag gör de dagar jag pluggar.

Torsdag alltså handledning och sedan styrelsemöte. Och på fredag ett lunchmöte. Samt såklart uppsatsplugg under dessa dagar.

Att det fortsätter snöa, hagla, regna, storma, sola här nere väljer jag att ignorera... NOT!!

O.

Kommentarer
Postat av: Ennan annan sur gubbe

Hatar också att min inte kan dölja frågorna på facebook så du behöver inte känna dig ensam.. Försökte med google o då hittade jag hit/ sur gubbe 25

2011-05-05 @ 17:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback