Ännu en helg. Ännu en bra helg.

Söndag kväll. Jag vill helst inte gå och lägga mig. Främst för att jag vet att det är så mycket som behöver göras när jag vaknar. Saker jag skjutit upp alltför länge nu. Saker som behöver göras. Helst igår.
Det väntar en vecka av full fokus. Full fokus på plugg. Full fokus på mig själv. Full fokus. Men trots att jag skrivit "full fokus" ett antal gånger på en och samma rad känns det inte som att det är det jag kommer ha under veckan. Trots att det är höst är jag sprudlande glad. Det konstiga är att jag inte har någon särskild anledning till det, oavsett vad mamma tror. Måste bero på att det varit så fantastiskt roliga månader här i Västerås. Månader som bara flygit förbi. Kanske är en veckas lugn och ro i Norrland precis vad jag behöver. Men innan dess väntar två veckor av stenhårt pluggande. Först en vecka av skrivande. Därefter en vecka av tentaplugg.

Men denna veckan har varit fantastisk. Sjöslaget bjöd på allt man kan önska. Glädje, kamrater och gung. Sittningen i fredags likaså. Vem hade kunnat tro att jag skulle få ett diplom? "Årets Charmör - med ett ständigt leende på läpparna"-titeln som mina rookiesar gav mig känns som ett härligt betyg. Och jag kommer fortsätta visa gaddarna. För hur tråkigt är det inte med människor som aldrig ler? Jag ser hellre glad och dum ut på en bild än allvarlig och dum. Glädje smittar av sig.

Och som om det inte vore nog med att jag har plugg som hopar sig så sitter jag även i ett hem där golvet täcks av kläder från den senaste veckan. En diskbänk som täcks av disk från de senaste dagarna och ett fönster med blommor som inte fått vatten på alldeles för länge. Men imorrn går jag in i en bubbla. En bubbla av plugg med städpauser. Skäll på mig om jag gör nåt annat!!

Bad Taste-bilder!







O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback