Pluggdisciplin

Jag har alltid trott att jag varit duktig på att plugga hemma, själv. Men efter de senaste dagarna har jag insett att det inte är sant. När jag skrev på mitt arbete på högskolebiblioteket i torsdags fick jag mer gjort än nånsin på så kort tid. När jag försöker plugga hemma själv så slutar det alltid med facebook, bloggar, tv eller film istället för produktivitet. Men idag när jag hade pluggbesök flöt det på extremt bra. Fick mer gjort än vad jag trodde var möjligt. Så från och med nu ska jag satsa på att plugga i skolan eller med någon för att få mer gjort.

Och vem kunde tro att det skulle vara så svårt att prata med mor o far i telefonen när de var ute och plockade svamp. Helt underbart men det var väldigt mycket rop om hur mycket svamp det var. "Hör du hur mamma ropar?" "Åh, helvete" "Trampa inte där" "Detta är helt sjukt". "Förresten, tycker du om kantareller?!" "Ibland är de giftiga, men vi har hyfsad koll..." Känns väldigt lugnande inför min vecka däruppe. En vecka som ser ut att bestå av kantarellrätter och någon möjlig förgiftning. Men bokade även in en hockeymatch. Modo-Timrå 1/11 Fjällräven Center Örnsköldsvik. Blir nog kul. Helst eftersom de båda lagen ligger sist i tabellen. Och det faktum att det ju är länsderby!

Nu ska jag se till att byta om från mina mjukis-/pluggkläder till något mer passande för en styrelsekickoffskväll. Spel och middag ska den bestå av. Blir nog lagom det som avslutning på denna veckan och som uppladdning inför nästa veckas tentapluggande. Tenta på lördag morgon. Fredag kväll är det Halloweenfest. Jag skulle gärna gå dit en sväng men det faktum att jag inte har någon utklädnad klar gör mig lite mindre pepp. Plus då att jag har tenta morgonen efter. Jaja, den som lever får se hur det slutar.

Får se om jag lyckas klippa mig i veckan. Har insett att jag inte vet om nån frisör här i Västerås som jag gillar. Så risken finns att jag väntar till Ö-vik. Däruppe vet jag ju hur det funkar. Konstigt att behöva jaga frisör, bara för att syrran är i Thailand (snart Malaysia...) men jag är inte bitter... Och jag har faktiskt större problem än frisörer. Eller vid närmare eftertanke är det nog ett av få problem i mitt just nu väldigt problemfria liv.

Så off to kickoff. Därefter tentapluggsvecka. Därefter Örnsköldsviksvecka. Därefter mån-ons i Västerås och tors-sön i Luleå. Mycket norrland kommer november att bjuda på.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback