Finsittning. Powernap. Regn. Tå.

Det här med att förebereda en lokal och planera inför en middag/fest är verkligen något jag gillar. Och när vi nu börjar bli hyfsat vana att ordna just Hahrska Palazet här i Västerås så går det ju såklart snabbare. Lokalen är nu dukad och förberedd för 137 sittningsgäster. 13 personal. Cateringfirma. Om drygt en timme ska dörrarna slås upp. Mitt officiella ansvar är överlämnat. Men att tro att man ska kunna gå på en tillställning man själv varit med och planerat och genomfört 4 gånger förut och inte behöva tänka det minsta på hur allt går kan man glömma. Även om det nog går så är det inget jag varken kan eller vill göra. Det kommer hur som helst att bli fantastiskt kul.

Och för en gångs skull hade jag gått om tid inför en sittning. Det brukar aldrig ske. Men jag förvaltade det inte så väl. Råkade somna under min power-nap. Jag brukar aldrig lyckas somna. Nu gjorde jag det. 1,5 timme. Puh. Så istället för alldeles för gott om tid och förfest blev det istället lite småstressigt. Ute smattrade regnet på rutan och vinden tjöt. Så inte gjorde det att man ville skynda sig extra heller. Nu är jag i princip klar men håller på att tänja ut ett par skor för att min opererade tå med förband ska få plats där i utan att må dåligt. För säkerhetsskull får Foppa-tofflorna ändå följa med ikväll. För även om jag gärna utmanar ödet idag för att slippa kombinera kostym med Foppatofflor får man inte över-utmana det. För det handlar ju ändå om min hälsa. Och ju snällare jag är under läkningen desto snabbare går det ju. Imorrn har jag återbesök igen. Tack och lov sent på eftermiddan. För pigg på morgonen är man aldrig dagen efter sittning.

Okej, nu är jag full av förväntan. Kram på er!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback