Sätta upp ett schema?

Eftersom jag har en alldeles för slapp och okrävande kurs nu under första halvan av terminen känner jag att jag behöver styra upp mitt pluggande lite grann. Med tydliga mål och vad som ska vara gjort varje dag. Och eftersom jag inte hade något uppstyrt schema idag har jag inte gjort nånting. Typiskt. Men imorgon har jag tydliga mål på vad som ska vara gjort. Har även satt upp lite som ska göras senare idag. För hittills har jag bara dammsugit, städat och moppat golvet. Ska även diska nu och sen ska jag ner till vårdcentralen för ännu en kontroll av min opererade tå. Hoppas den läker bra trots en hel del upptåg den senaste tiden. Men den känns iaf frisk. Så efter det blir det en kortare pluggstund med tillhörande planeringsupplägg.
Imorgon väntar en riktig heldag. Först upp för att plugga, klockan 16 är det styrelsemöte och eftersom vi ska planera hela höstterminen räknar åtminstone jag med att det blir ett maratonmöte. Men klockan 19 har jag tvättid så till dess måste jag vara hemma igen. Lång dag som sagt. Och på onsdag lär det inte heller bli mycket tid över. För på kvällen är det Finsittning/bankett som avslutning på rookieperioden. Kommer bli fantastiskt roligt. Mitt enda problem är att jag i nuläget inte har några skor jag kan ha på mig. Om jag fortfarande har förbandet kvar på onsdag kanske jag får ta en kortare tur på stan och kolla om det finns några billiga, hyfsat okej och fina, mörka skor att ha på mig. Torsdagen lär ju bli som de flesta andra dagar efter en fantastisk fest. Luuuuugna.
Och på fredag morgon åker jag till Stockholm på kickoff över helgen. Så rent pluggmässigt finns det nog inte mycket tid denna veckan heller. Oh well. Tur att kursen är väldigt lugn. Än så länge...

De två veckor som gått med rookieperiod har iaf varit extremt roliga. Bästa nollningen hittills tror jag. Härliga faddrar i kombination med engagerade och peppade nya studenter har gjort det riktigt roligt. Så även om man är slut efter hektiska veckor är man ändå fullpumpad av positiv energi inför resten av året. Det kan ju behövas nu när varje dag regnar bort och dagarna även blir kortare och kortare. Än så länge är det ju dock sommar. Så det håller vi fast vid ett tag till tycker jag.

O.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback