Vilken Yra!

Ojojoj, vilken helg det har varit!!!

Ni som orkar läsa hela detta inlägg ska bli rikligt belönade!!!

Börjar från början;

På fredag vid 15-tiden bar det av mot Östersund och Storsjöyran. Efter ett antal nödvändiga(?) stopp som bl a innebar inköp av korv, bröd och Skagenost (Yummie! - Inte) började vi reta oss på att regnet inte verkade vilja sluta vräka ner. Varje kommentar om att nu blir det ljusare blev besvarade med högre smatter av dropparna.

När vi väl kom fram till Östersund visade sig Jämtlänningarna inte vara så bra på att skylta men efter många turer längs gatorna och t o m en tur över till Frösön så hittade vi camping och festivalområde. Då var det några som kom på att de behövde ta ut pengar så det var bara att vända tillbaka in mot City igen.

Till slut hade vi iaf betalat in oss på campingen och då började det riktiga provet. Sätta upp ett krångligt (läs: omöjligt...) tält i ösregn. När pinnarna inte gick ner till backen och yttertältet visade sig sitta ett kvartsvarv fel var humöret nästan ändå på topp. Kom fram till att vi nog måste snurra duken 1/4-varv. Tyvärr snurrade vi åt fel håll, borde ha varit lätta att lista ut kom vi på efteråt men vi brydde oss inte om att snurra igen...

Så med ett tält med en duk som hade en glipa vid backen, pinnar som knappt gick ner i jorden började festen. Fredagen spenderades dock på campingen men det var nog så trevligt.

På lördagen blev det en tur på stan som innebar Pannkakor men även inköp av varsin stol för mig o Lollo (sandra och frida hade egna). Plus för Rea på Åhlens - mkt fina campingstolar för 87.-
Sandra blev även bestulen på en stol och trots att alla stoltjuvar var ärliga (Nej, vi snodde ingen rödvit, bara en blå och en brun) så blev den inte återfunnen!

Hela lördagen var ett enda långt solsken förutom någon kortare skur.
Vi tog oss även in på området - dock helt lagligt med hjälp av biljetter. Får jag ta lite på dig? - som han vid visitationen sa.
Såg Mando Diao, ett band som jag tidigare inte brytt mig särskilt mycket om, men de visade sig vara helt grymma. Från att ha stått ganska långt bak och skrattat förläget åt att jag inte kunde någon låt hamnade jag rätt vad det var så långt fram som på andra "raden" där jag skrek och sjöng som en galning.
Kom fram till att det var klart roligare där men svårare att andas och även svårare att backa bakåt!
Men ska lyssna mer på de i framtiden helt klart!

Sedan bar det av en snabbis till The Arks spelning som dock blev kortvarig, för oss. Tröttnade snabbt på att det blev lite väl mycket snack från Herr Salo mellan låtarna.

Hann även med att träffa en kompis från Åre som jag träffat här nere i Karlskrona. Var kul att se att hon lever... Tog dock ett tag innan man lyckades lokalisera henne - främst eftersom hennes telefon lagt ner verksamheten, men på nåt sätt lyckades vi hitta åt varann ändå.

Efterfesten bedrevs för egen del på ett flertal ställen. Fick en cykel av några tjejer från Umeå när jag skulle på toa. Hängde med de ett tag, innan jag träffade några andra som jag följde till deras tält. Efter ca en timme där bar det av till några andra kompisars husvagn där det sedan dracks groggar fram till 0630 då jag kröp i säng.

0900 söndag morgon ringde väckaren och sa att det var dags att kliva upp om jag skulle hinna plocka ihop alla grejer och hinna ut till flygplatsen och mitt flyg till Stoickholm och sedan vidare till Ronneby/Karlskrona.
Packandet gick snabbare än väntat och vi hann med lite Pannkakor på ett cafe i stan innan vi drog ut till Frösön för att lokalisera flygplatsen, missade förmodligen någon skylt vilket gjorde att vi körde ett helt varv runt ön innan flygplatsen återfanns. Det kan väl inte vara en så stor ö!!?

Hann iaf med flyget och började känna mig ganska trött och sliten. Tryckte i mig några tuggummin men jag tror ändå att det äldre paret brevid på planet började undra. Tänkte sova på planet men pga att det började göra loopingar så fort jag blundade och som underligt nog slutade precis när jag öppnade ögonen så höll jag mig vaken. Tror dock att magen hann vändas upp o ner hundra gånger medan vi flög rakt över ett oväder (tydligen som gav både snö och åska) med rejäl turbulens överlevde jag.
Väl framme i Karlskrona blev det en varm och skön dusch innan det bar av till sängen vid 2030 snåret.

Hur som helst var Yran riktigt bra och det känns faktiskt inte så illa att semestern är över.

Ha det bra allihopa! 

O.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha, läste allt :) Insåg att mitt inlägg nog var lika långt :P - det är svårt att sammanfatta helgen Kort!

Postat av: Mia

Not a dull moment, I say

2007-07-31 @ 12:27:25
URL: http://www.miawiberg.blogg.se
Postat av: Emma

Att det var kul på Mando Diao :p

2007-07-31 @ 18:38:16
Postat av: A.

haha..så sjuk flygresa :p

2007-08-01 @ 21:56:20
URL: http://Alicia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback