2a Advent!

Lika overkligt idag som den första advent. Det har varit sol och plusgrader ute. Det känns inte som julen är på väg. Jag har inte haft den minsta plan att köpa julklappar. Jag blir överraskad när jag ser att det om några dagar ska vara minusgrader till och med på dagarna. Det är ju inte vinter. Eller är det det? Det enda som gör att det finns lite julkänsla är att jag har lite julgrejer framme. Men mest funderar jag när jag ser de "varför har jag det där framme?". Men nu ska jag bege mig på lussebullsbak, den andra kvällen med pepparkakshusbyggning (på en vecka) och glöggdrickande. Jag gillar verkligen inte glögg så jag ska köpa julmust. Är itne så förtjust i det heller men vad gör man inte för lite julkänsla.

En sak som alltid gör mig glad dessa dagar. Den nya trissreklamen med kvinnan som skrapar alldeles för långsamt enligt en man. Varpå hon plockar fram dragspelet och en gubbe i soffan har världens härligaste skratt. Okej, jag inser att min beskrivning inte riktigt gör reklamen rättvisa men ni vet säkert vilken jag menar.

Hur som helst nu är det dags att jag beger mig. Glad andra advent på er!!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback