Här kommer ett tidigt försök till nyårslöfte.

Här kommer ett försök att ge något en sista chans. Här och nu ger jag mig själv en spark i baken. Här bestämmer jag mig för att bli bättre. Bättre på att blogga. På allvar. Det är inte kul att ha en blogg som helt tappat det roliga. Det fräscha. Att uppdatera en gång i veckan är verkligen inte okej. Så därför ska jag bättra mig. För annars kommer min 5,5 år gamla blogg att gå i graven. Och det vill jag nog inte.

Det är mycket som händer i mitt liv. Bara för att snön nåt Västerås så har jag en enorm längtan efter sena sommarnätter. Tunna kläder. Sol som går upp innan man lägger sig. Dricka vin i en park. Ja, det är saker jag nu längtar efter. I mitten av december. När den första snön just har fallit. Snacka om dålig timing.
Men jag dövar denna längtan. Med att plugga. Vi har ett grupparbete som går ut på att göra ett konsultarbete. Vi hjälper kort och gott Kåren att bli bättre på att marknadsföra. Vi marknadsför discon. Och aldrig har skolan känns som så lite plugg och så mycket föreningsarbete. Men det är ändå inte där vi är. Varför gjorde jag inte såna här arbeten ända från början? Alltid är det lätt att vara efterklok.


Imorgon väntar en torsdag. En torsdag jag väljer att kalla fredag. Det ska testas drinkar på SkyBar. Sveriges högst belägna cocktailbar. Mälekon ska få en ny drink. Vilken perfekt anledning att ta några glas på en torsdag.
Därefter väntar en fredag med mer festligheter. En fredag som då kort och gott blir lördag. Men så långt ska jag inte gå nu, för jag har ju lovat att bli bättre på att uppdatera. Så därför hörs vi alldeles snart igen.

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback