En transportdag...

Denna dag har bara transporterat mig framåt. Den vecka som varit och avslutades med en helg där dygnsrytmen förändrats så enormt att jag idag ännu har söndag. Luleå bjöd på minusgrader. På inspirerande föreläsningar, workshops och diskussioner. På fantastiskt inspirerande människor. På en enorm glädjekänsla. Men vi tar det i ordningsföljd.
Vår resa inledde med att vi blev sittande i ett stillastående plan på Arlanda. En repa satte käppar i hjulet på vår resa till Luleå. Men duktiga tekniker polerade planet så det var säkert finare än nånsin när det landade på ett kylsaget och fruset Luleå flygplats. På Universitetet möttes vi av en ren! Att den var uppstoppad var det inte många som brydde sig om, för att få se en ren var det många som hade hoppats på. Fredan och lördan bjöd på mycket inspiration och samtal. En sittning med norrlandstema där vi fick se allt från thailändska bärplockare till renar eller oss själva som gick klädda som "skoterled". Lördag kväll bjöd sedan på en av de mest fantastiska upplevelserna i mitt liv. Under kvällens bankett utsågs "Årets Förening 2011" av SERO (Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation) och det blev Mälekon, min egen förening. Att sitta där och höra en motivering som avslutades med "Årets förening är Mälekon" gjorde att jag blev alldeles skakis. Att sedan kliva upp på scenen och titta ut över en sal med 150 stående applåderare var fantastiskt. Och att få göra det tillsammans med 12 helt underbart duktiga Mälekonkollegor, den känslan kan inte beskrivas, det var enormt stort! Det gick upp för mig hur det känns att se sitt barn lyckas med något. För lite så känns det. Det arbete som vi lagt ner och som lett Mälekon dit vi är idag är så värt det när man får denna bekräftelse! Och denna energin kommer jag leva på i resten av mitt liv skulle jag tro! Jag ryser bara av att skriva om det. Tårarna rann för många av oss denna kväll. Tårar av glädje!

Den natten bjöd sedan bara på sprudlande glädje. Insåg tidigt att jag aldrig skulle kunna somna denna natt. Det blev dans, det blev öl, det blev varma mackor i en källare på Universitetet, det blev snack i en korridor. Tidig urstädning av en sovsal som vi aldrig kommer glömma. Det var nämligen i den vi bodde när vi blev Årets Förening. Ett morgonflyg från Luleå skulle sedan ta oss till Arlanda. 8.00 satte jag mig i flygstolen, somnade, planet ryckte till lite grann och jag vaknade, tittade ut genom fönstret och såg att flyget fortfarande stod vid gaten. "Nu åker vi iaf tänkte jag", tittade ut igen för att ta en sista titt på Luleå. Upptäckte att det stod Arlanda. Undrade över om jag drömt allt. Insåg istället att jag sovit förbi hela flygresan. Kom hem till lägenheten vid 12-tiden. Hade en plan att hålla mig vaken till kvällen. Men efter att ha varit för trött för att äta upp min middag däckade jag i soffan vid 16.30. Vaknade tre timmar senare i en kolsvart lägenhet. Tänkte att nu får jag iaf lägga mig och sova (som om jag inte hade gjort det innan), reste mig bara och klädde av mig och somnade som en stock i sängen. Vaknade klockan 10 imorse. Nästan 17 timmars sömn. Och det har nog aldrig varit så välbehövligt. Aldrig så efterlängtat och aldrig så välförtjänt.

Denna vecka, vår första vecka som styrelsemedlemmar i Årets Förening, har dock inletts med en dag av lugn och ro. Trots massiv sömn har orken inte riktigt infunnit sig idag. Har dock skickat två paket och hämtat två. Handlat på ICA. Men det faktum att jag inte packat upp ännu eller plockat upp allt från mitt golv avslöjar att det inte varit någon effektiv dag. Imorrn däremot. Då. Kanske. Har faktiskt saker jag måste göra imorrn. Det ska fixas med lite lokaler inför vår arbetsmarknadsdag nästa tisdag. Det ska styras upp Konsultationsplugg och Konsultarbete. Det ska planeras för framtiden.
Och befinner ni er i Västerås på Onsdag ska ni utan tvekan komma förbi Kåren och med en öl eller två fira att Mälekon är Årets Förening i Sverige. Eller varför inte följa en av helgens föreläsare, Lee Wermelins, råd och ta ett glas vin och kanske träffar ni vänner för livet!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback