Ett steg på vägen

Idag avklarades våran presentation i den nuvarande kursen. Så skönt att ha den gjord. Vi har även planerat hur grupparbetet ska läggas upp de kommande veckorna. Bra planering!

Dagen har även bjudit på fantastiskt många skratt. Och att vara hemma innan fyra känns som en överraskning denna veckan. Nu har jag dock ett stökigt hem att ta tag i. Tänk om någon kunde komma och göra det idag. Gärna laga mat också.

Det känns så konstigt att det redan nu till helgen är första advent, för det är väl så? Idag har det varit 8 grader varmt och solsken ute. Gräsmattorna här är riktigt gröna, och höga. Det skulle inte alls kännas dumt om någon fick för sig att klippa gräset. Men det brukar väl inte behöva göras i slutet av november?? Den 24 november. Mindre än fyra veckor tills jag åker upp till Övik över jul. Exakt en månad till julafton. Är det någon som törs säga emot om jag gissar på att vi får se en grön jul i år?

Nu ska jag ladda lite batterier för att ta tag i städningen sedan. Har även en drös med tvätt att vika och sortera. Det är tur att det går snabbt när man väl tar tag i det. Sedan ska jag fixa mig en middag och kanske ta tag i min distanskurs nu också. Har inte börjat alls med den ännu. Kan nog behöva kolla upp lite där... Något jag vill tipsa om sedan också är den nya frukost jag börjat äta. Gröt. Inte nån vanlig havregrynsgröt utan en blandning med havregryn och frukt tror jag det är. Nu orkar jag inte plocka fram påsen och se exakt vad den heter men den är faktiskt helt okej. Och känns som ett bra alternativ till att inte äta frukost alls. Och det är riktigt härligt att äta något varmt på morgonen nu när det ju ändå är lite kyligare ute än under sommaren. Marginellt iaf...

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback