Lättnad. Och inte.

Sitter här hemma. Lättad men ändå inte. Har idag på allvar dragit igång plugget. Gick under eftermiddan lös på kursboken efter grupparbete och arbetsmarknadsdagsfix i skolan. Lyckades utan att slita mig igenom ett kapitel. Hur segt som helst. Fackengelska är verkligen inte min starka sida. Efter ett par sidor så slutade jag att ens försöka läsa om meningarna, helt meningslöst för även om det skulle innebära att jag förstår ett ord till finns ändå 4 kvar som man inte förstår. Det jobbiga är att jag måste läsa fyra kapitel till såhär noga. Vi ska nämligen själva hålla i föreläsningarna i denna kursen, snacka om att läraren gör det lätt för sig. Det faktum att halva boken ska vara läst till tisdag och andra halvan till torsdag. Puh. Helst när hela tisdagen går åt till arbetsmarknadsdag. Och om det nu är så att man tror att man ska få slappna av när man klarat den boken så är det så att jag sedan har 2 veckor på mig att läsa ut en ännu tjockare och texttätare bok... Därefter är det konsultuppdrag som ska göras på 1 vecka. Och därefter är det jul/nyår i Övik. Nånstans däremellan ska jag förhoppningsvis även hinna klämma in en hel del plugg på min distanskurs.

Jaja, ikväll är det lugnt. Imorrn dyker jag ner i boken igen. Ordentligt. Lite ljus, lite vindruvor och lite vatten har jag med mig denna soffkväll. Tv och dator. Det låter nästan lite tragiskt. Men med tanke på den tid som ligger framför mig (och bakom) känns detta SÅÅÅÅ behövligt!

O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback