Pubkväll.

Jag har börjat använda min vinterjacka mer frekvent nu. Inte för att det är kallare utan snarare för att det känns som att det är dags att använda den nu. Det är ju liksom sista november idag. Men när jag gick ut i förmiddags för att gå till skolan var det solsken och 8 plusgrader. Vinterjacka var inte alls nödvändigt. Det är såna kontraster mot ifjol. Samma dag förra året har jag skrivit i bloggen att det var -18 grader ute. Kul. Not. Man brukar ju säga att om "Anders braskar slaskar julen" och tvärtom. Anders menas alltså 30/11 då Anders har namnsdag. Det stämde inte i fjol. För hemma i Övik var det mer än 20 grader kallt på julafton. Så därför hoppas jag att det inte kommer vara så kallt i år. Typ fem minus och snöfall vore perfekt. Har i övrigt spenderat en del av dagen i skolan. Sammanställandes en enkät. Och färdigställt en quiz. Ikväll är det Mälekon som har linjeföreningspub på Kåren. Det vill säga vi är ansvariga för lite aktiviteter och locka dit folk. Jag kommer i Civilekonomernas regi hålla en quiz med jultema. KUL! Och från Mälekons sida kommer det ske en pepparkakshusbyggningstävling. Väldigt långt ord men det kommer säkerligen bli riktigt kul! Och som jag nämnde tidigare är det Anders som har namnsdag idag. Det råkar vara mitt mellannamn så jag har namnsdag idag. Därför hade jag fått ett trevligt brev idag från mina kära föräldrar. Fint fint. Och lite lotter också. Tyvärr blev jag inte rik denna gång, men förhoppningsvis snaaaaaart. Av en ren händelse (eller dålig fantasi??) råkar det vara så att det är Oscar som har namnsdag imorgon, det vill säga jag igen. Att det råkar vara så att de som kom på vilka som ska få ha namnsdagar valde att stava Oskar med k istället för c tror jag medfört att de eftersöks av spöken ännu idag. Vilken skam! Nej, nu ska jag försöka ordna mig lite käk. Om en dryg timme ska jag till Kåren och förbereda lite grann. Matlåda till imorrn behövs också då en heldag i skolan väntar. O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback